|
LIGA ZADANIOWA UMK W TORUNIU ZADANIA W ROKU SZKOLNYM 2002/2003
Test dla uczniów klas IV szkół podstawowych | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zapisz datę dzisiejszych zawodów cyframi rzymskimi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Cena pary butów jest równa tyle, co dwa banknoty z Bolesławem Chrobrym i jeszcze tyle co pojedynczy but. Ile kosztuje para butów? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| W składzie opałowym są 2002 tony węgla. Każdego dnia sprzedaje się 115 ton. Po ilu dniach w składzie pozostanie mniej niż 100 ton węgla?
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ile razy kilometr jest dłuższy od metra?
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Jeśli pomniejszymy o 5 cm długość prostokąta, to otrzymamy kwadrat o obwodzie 100 cm. Jaka była początkowa szerokość prostokąta?
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Pewną ilość ciastek zamierzono podzielić pomiędzy 20 dzieci. Ponieważ pięcioro dzieci było nieobecnych na każde z pozostałych dzieci przypadło o 2 ciastka więcej. Ile ciastek było początkowo do podziału?
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uzupełnij ciąg liczb ustalając regułę zapisu kolejnych z nich:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ile razy 5% z liczby 5 jest mniejsze niż 50% z liczby 50?
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Czy w każdym rombie przekątne są zawsze tej samej długości?
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 11 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ile w zapisie dziesiętnym istnieje liczb | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Pewien człowiek przyglądał się jekiemuś portretowi. Ktoś go zapytał: Czyjemu portretowi się przyglądasz? Ów odpowiedział: Nie mam braci ani sióstr, ale ojciec tego człowieka jest synem mojego ojca. Czyjemu portretowi przyglądał się ten człowiek? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 13 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Jakie cyfry należy wpisać w kratki, aby liczba 12Ť9Ť dzieliła się przez 21?
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 13 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wstaw znaki działań arytmetycznych i odpowiednio nawiasy tak, aby otrzymać równość:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zadanie 15 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podaj współrzędne punktów na osi liczbowej:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||